کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

بارم‌بندی، حذفیات و تغییرات کتاب‌های درسی دوره متوسطه

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بارم‌بندی، حذفیات و تغییرات کتاب‌های درسی دوره متوسطه را در سال تحصیلی 90-89 اعلام کرد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و تالیف «کتاب‌های درسی دوره‌های عمومی و نظری» و همچنین اعلام دفتر برنامه‌ریزی و تالیف آموزش‌های «فنی و حرفه‌ای و کاردانش» این مجموعه بارم‌بندی، حذفیات و تغییرات کتاب‌های درسی دوره متوسطه به شرح زیر اعلام شده است:

1- با توجه به جدیدالتالیف بودن کتاب‌های درسی حسابان و ریاضی (3) سال سوم متوسطه‌ی نظری رشته‌های «ریاضی فیزیک» و «علوم تجربی» برای امتحان دی ماه 1389 از کتاب‌های مذکور 2 نوع سوال (چاپ سال‌های 88 و 89) طراحی و امتحان به عمل خواهد آمد.

1-1- آن دسته از دانش‌آموزان پایه‌ی سوم متوسطه‌ی شیوه‌ی سالی- واحدی (روزانه) که دروس فوق جزو دروس باقی‌مانده آن‌ها می‌باشد در دی ماه 1389 از محتوای چاپ سال 1388 (قدیم) کتاب‌های مذکور امتحان به عمل خواهد آمد.

2-1- دانش‌آموزان دبیرستان‌های بزرگسالان (نیم سالی واحدی)، موسسه‌ی آموزش از راه دور، داوطلبان آزاد و همچنین دانش‌آموزان موضوع بند 1-1 که دارای شرایط دانش‌آموزان نظام بزرگسالان (نیم سالی واحدی) شده‌اند از محتوای کتاب‌های جدیدالتالیف (چاپ سال 1389) امتحان خواهند داد.

2- با توجه به تغییرات به عمل آمده در کتاب درسی «منطق» سال سوم متوسطه‌ی نظری رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و همچنین کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی (کلیه‌ی اقلیت‌های دینی) پایه‌ی سوم متوسطه چاپ سال 1389 نسبت به چاپ سال 1388 برای کلیه‌ی شرکت‌کنندگان در امتحانات دی ماه 1389 از نکات مشترک آن‌ها یک نوع سوال طراحی و امتحان به عمل خواهد آمد.

3- با توجه به جدیدالتالیف بودن کتاب‌های درسی «سیر هنر در تاریخ (1 و 2)» و «آشنایی با میراث فرهنگی و هنری ایران» و «آشنایی با رشته‌های مختلف هنری» رشته‌ی هنر  برای کلیه‌ی دانش‌آموزان روزانه و بزرگسالان و موسسه‌ی آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد در امتحان نیم سال اول و دوم و جبرانی و دهه سوم شهریورماه سال تحصیلی 90-1389 یک نوع سوال (از چاپ 1389) طراحی و امتحان به عمل خواهد آمد.

4- در امتحان پایانی نوبت دوم (خردادماه 1390) و بعد از آن منبع طراحی سوالات امتحانی برای کلیه‌ی شرکت‌کنندگان آخرین سال چاپ کتاب‌های فوق‌الذکر خواهد بود.

مرکز سنجش در پایان تاکید کرده است برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی مفاد این بخشنامه موکداً به اطلاع کلیه‌ی دبیران، دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد ذی نفع رسانده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد