کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

پاور پوینت های آموزشی

در این پست از پاورپوینت هایی که مفاهیم درسی را توضیح می دهند استفاده شده است  پاورپوینت های زیر مربوط به آموزش برخی از مفاهیم ریاضی  که توسط استاد گرامی جناب آقای مجتبی رفیعی دوست و همکار عزیزم تهیه شده است قرار داده ایم . 
 
ضمنا از همکاران و دانش آموزان عزیز درخواست می شود جزوات جالب خود را  به آدرس الکترونیکی faramaz_sepehri@yahoo.com 
  ارسال فرمایید تا با نام خودتان در وبلاگ قرار دهیم.
 جمع و ضرب ماتریسها 

 اتحاد 

 حل معادله درجه دوم 

رابطه و تابع 

حل دستگاه به روش گاوس 

قدر مطلق 

هذلولی

ترکیب تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ داوود توسعه یافته

ترکیب تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ داوود توسعه یافته
هنرمندان قدیمی برای اضافه نمودن حس توازن و شکوه به یک صحنه ، مجسمه یا بنا مدتها از ترکیب تناسب طلایی استفاده کرده‌اند . ترکیب مزبور یک تناسب ریاضی بر اساس نسبت 1.618 بوده و در اغلب مواقع در طبیعت ، مثلا در صدف‌های دریایی و الگوی دانه‌های گل آفتاب‌گردان و یا ساختار هندسی بازوهای میله‌ای کهکشانهای مارپیچی موجود در کیهان یافت می‌شود . امروزه سرنخ‌هایی از این نسبت طلایی در نانو ذرات ( شاخه نانو تکنولوژی ) بدست آمده است . در واقع هم در عالم خرد و هم در عالم کلان این تناسب بخوبی قابل شناسایی است . به هر حال به کار بردن این نسبت در طراحی‌های دستی و رشته‌های هنری کار راحتی نمی‌باشد ، برای اینکه هرگز نمی‌توان به مرکز دوران مارپیچ رسید و این نقطه ، مرکزی نامعلوم و غیر قابل دسترس است و تا بی‌نهایت ادامه می‌یابد . به علت سهولت در ترسیم‌ها و کارهای عملی ، نسبت 1.6/1 در نظر گرفته می‌شود . 


مشاهده این مقاله

نمونه سوالات ریاضی ۲ ریاضی و تجربی

مجموعه زیر شامل 1۷ نمونه سوال ریاضی ۲ برای رشته های ریاضی و تجربی و هنرستان است امید است مورد استفاده همکاران محترم و دانش آموزان عزیز قرار گیرد.  

soalat-raeze-2.rar [حجم: 3,4 مگابایت]  

از دوستان خوبم آقایان بایزید قاسمی از استان (کردستان )ارسلان رستمی از (تبریز) مهدی قدیری از( فولاد شهر اصفهان) و گروه ریاضی استان( زنجان) علی صمدی فام (مراغه ) گروه ریاضی استان (آذربایجان شرقی) محمد جواد منتظری (یزد) تشکر     می نمایم

نمونه سوالات ریاضی ۳ انسانی

مجموعه زیر شامل 11 نمونه سوال ریاضی 3 ویژه علوم انسانی و معارف اسلامی است امید است مورد استفاده همکاران محترم و دانش آموزان عزیز قرار گیرد. 

 دانلود کنید 

نمونه سوالات دیفرانسیل 1 کشوری

از لینک زیر  می توانید 10نمونه سوال دیفرانسیل 1 هماهنگ کشوری را دریافت نمایید. 

 

دانلود