کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

کانون آموزش ریاضیات (کارا)

پایگاه تخصصی ریاضیات ( آموزشی ، تحلیلی ، خبری)

آخرین تغییرات کتاب جدید التالیف ریاضی پایه اول متوسطه اعلام شد

آخرین تغییرات کتاب جدید التالیف ریاضی پایه اول متوسطه اعلام شد


رئیس گروه ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی ومتوسطه نظری ، آخرین تغییرات کتاب جدید التالیف ریاضی پایه اول متوسطه را اعلام کرد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وحید عالمیان با تشریح علل تغییر و چگونگی فرایند تألیف این کتاب گفت: محتوای کتاب ریاضی پایه اول متوسطه در راستای تألیف کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی و کتاب‌های پایه‌های  اول و دوم راهنمایی سابق، تهیه شده است.

وی سند برنامه درسی ملّی، راهنمای برنامة درسی ریاضی و نتایج پژوهش‌های انجام‌شده را مبنای تألیف  این کتاب دانست و افزود: محتوای آموزشی این کتاب پس از تولید توسط یک تیم 10‌نفره شامل کارشناسان، معلمان ریاضی و متخصصان، متناسب‌سازی شده است.

عالمیان با اشاره به اینکه نظرات سازنده معلمان ریاضی خبره و باتجربه استان‌ها در فرایند برنامه‌ریزی و تولید لحاظ شده است، افزود: این محتوا توسط کارشناسان گروه هماهنگی متوسطه، متخصصان، کارشناسان مجرب، معلمان ریاضی و پایگاه کیفیت‌بخشی استان‌ها نیز اعتباربخشی شده است.

رئیس گروه ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری به شاخص‌های این کتاب اشاره و تصریح کرد: آموزش و یادآوری راهبردهای حل مسئله، بالا بردن توانایی حل مسئله، پرورش مهارت‌های فکری، کاربردی کردن درس ریاضی در زندگی دانش‌آموزان و ملموس کردن مفاهیم ریاضی در محیط پیرامونی آنان، ارتباط منطقی مفاهیم ریاضی  پایه ششم و اول متوسطه، افزایش قدرت استدلال در دانش‌آموز و... از شاخص‌های  برجسته این کتاب درسی است .

وی با اشاره به اینکه هر‌یک از فصول ده‌گانه کتاب ریاضی، از 4 درس با مفاهیم گوناگون تشکیل شده است، گفت: تصویر در ابتدای هر فصل، باعث ارتباط تصویری دانش‌آموز با معانی و مفاهیم ریاضی می‌شود، معلم در ادامه فرایند آموزش، با فعالیت‌های دست‌ورزی، مفاهیم مورد‌نظر را برای دانش‌آموز معنادار می‌کند و درنهایت سرعت آموزش تسریع می‌شود.

 عالمیان اضافه کرد: فعالیت‌های آغازین هر درس برای مفهوم‌سازی، کار در کلاس به‌منظور ارزیابی معلم از دانش‌آموز و دانش‌آموز از خود و تمرین‌های آخر درس با هدف تثبیت در امر یادگیری، طراحی شده است.

رئیس گروه درس ریاضی با اشاره به اینکه تمرین‌های مروری پایان هر فصل، در راستای  هم‌افزایی ارتباط میان اهداف کلی دروس یک فصل تهیه شده است،  یاد آور شد: علاوه‌بر این تمرین ها ، تمرین های مروری نیز در میان فصول به عنوان تضمین‌کننده ارتباط معنایی بین فصول مختلف کتاب  در آن گنجانده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد